Review: Krevní msta

Název: Krevní msta
Série: Kronika Drakeových
Autor: Alyxandra Harvey
Datum vydání: Duben 2012
Počet stran: 240
Nakladatelství: Jota
Od doby, kdy Isabeau St. Croix jen tak tak přežila běsnění Francouzské revoluce, uběhlo už několik dlouhých století. Teď se vrátila zpátky do života a nezbývá jí než se postavit tváří v tvář zákeřnému britskému šlechtici, který ji málem nechal umřít v den, kdy se stala upírkou. Záleží pak především na tom, nakolik je schopná čelit touze po polibcích Logana Drakea, které jsou stejně sladké jako pomsta, po níž touží. Zběsilá akce, srdcervoucí romantika i uštěpačný humor pokračují...

Ta nejhorší forma upírů – Hel Blarové se stále snaží dostat nyní královskou rodinu Drakeů a jsou ochotni udělat prakticky vše, co je v jejich silách, aby pro svého pána (stvořitele) Mortmarta dostali Solange – jedinou dívku v pokrevní linii této rodiny. I přesto, že podobné problémy a nepříjemnosti rodinu stále provázejí, o tom a ani o Lucy, Solange, Nicholasovi a Kieranovi, kteří byli hlavními protagonisty prvního dílů v této sérii, kniha není. Tentokrát se autorka zaměřila na bratra Solange Logana Drakea a jeho život, do kterého náhle vstoupila upírka Francouzka Isabeau St. Croix.

Knihu srdce v sázce považuji za jednu z nejlepších knih, které jsem za loňský rok četla. Příběh i postavy mi naprosto sedly a moc jsem se u knihy nasmála. Lucy byla jednoduše fenomenální hlavní hrdinka, protože snad všechno, co vypustila z úst, bylo vtipné. Na všechno měla odpověď a vše dokázala patřičně opeprnit. Už jen z těchto důvodu jsem u krevní msty měla velké očekávání. Myslela jsem, že si zase přečtu jednu sice upírskou, ale vtipnou knihu. Teď už vím, že je opravdu lepší nemít žádná očekávání, protože tentokrát jsem byla opravdu zklamaná a nevím, jestli si někdy přečtu i další díly až vyjdou v češtině.

Už u první kapitoly jsem jaksi podvědomě tušila, že pro tentokrát to nebude ono. U série, jejíž každá kniha vypráví příběh někoho jiného, se často stává, že ne vždy jsou knihy na stejné úrovni a Krevní msta to jen potvrzuje. Připadalo mi, že v knize prakticky o nic nového nešlo. Vůbec by tedy třeba nevadilo, kdyby autorka obě knihy spojila. Dějově se v knize nic nového neobjevovalo, stále se probíralo to jedno a samé – hel-blarové, Montmart, bla, bla, bla… Občas nebo vlastně skoro pořád to byla vážně nuda knihu číst.

Nejhorší na všem je, když čtenáři nepadnou do oka hlavní postavy. To se to pak táhne celou knihu. I přesto, že kniha měla být hlavně o Loganovi, Isabeau však měla celou knihu prakticky pro sebe. Od začátku byl příběh protkán útržky z minulosti, kdy byla Isabeau ještě člověk a poté, když byla čerstvě proměněna. Na to, že byla Isabeau hlavní hrdinky, byla poměrně protivná, arogantní a nesympatická. Hlavně mi připadalo, že se neustále považovala za něco více a měla neustále noc nahoru. Už tím se mi zprotivila. Říkala jsem si, jak mohla autorka vytvořit takovouhle postavu a udělat z ní navíc postavu hlavní. Kdybych já potkala Isabeau osobně, tak bych s ní asi v jedné místnosti dlouho nevydržela.

Na Logana jsem si ani pořádně nedokázala udělat obrázek, jelikož neměl v knize moc vlastního místa na to, aby se pořádně projevil a ukázal svůj charakter. Ale z toho co jsem se z knihy dozvěděla, na mně působil jako jen takový zamilovaný klučíček. Čas od času se sice zachoval jako takový princ na bílém koni, nestačilo to.

A co se mi líbilo na knize nejvíce? Jen chvíle, kdy se na scéně objevila Lucy a spustila. V těch chvílích mi bylo líto, že Lucy se už Autorka věnovat nebude.

Vzhledem k příběhu jsem byla ráda, že kniha nebyla delší. Ono i těch necelých dvě stě padesát stránek týrání mé osoby bohatě stačilo. Ale zase musím knize připsat k dobru to, že poměrně dobře a rychle četla.

Myslím, že by stačilo jen pár změn jako udělat z netykavky Isabeau sympatičtější slečnu, která by dokázala pochopit alespoň obyčejný vtip, dát víc prostoru zamilovanému uchu Loganovi a vymyslet nový zajímavý děj a nejen přejmout ten starý a přidat do něj pár nových prvků. Kniha určitě má potenciál, ale mně to jednoduše nestačilo.

Další díly u nás v překladu také vyjdou, jen mě krevní msta tak trochu od dalších dílů tak trochu hodně odlákala. Ale třeba budou další díly lepší, ale člověk nikdy neví. Pokud se mi ale další díl dostane do ruky, raději nebudu mít žádné očekávání.