Review: The selection

8/11/2012

Název: The selection
Série: The selection #1
Autor: Kiera Cass
Datum vydání: 7. června 2012
Datum vydání u nás: 1. září 2014
Počet stran: 327
Nakladatelství: HarperCollins
Třicet pět krásných dívek. Třicet pět krásných rivalek. 

Pro Americu Singer to je životní šance a tak by měla být přeci šťastná. Byla vybrána do selekce, reality show, ve které hrstka dívek soutěží o lásku nádherného prince Maxona. Polapena ve světě honosných šatů, třpytivých šperků a dekadentních hostin, začíná America žít ryze nový a okouzlující život. Navíc se o ní princ začne zajímat mnohem více, než o všechny ostatní.

Rivalita mezi dívkami je divoká a ne všechny dívky jsou připraveny hrát podle pravidel. Ale to, co nevědí je, že má America tajemství. Takové tajemství, které by dokázalo ohrozit celou soutěž.... a změnit navždy její život.


Ve vzdálené budoucnosti se v troskách bývalé Ameriky po třetí světové válce zrodilo vzkvétající království Illeá v čele s králem a královnou lidem zbožňovanými. Vždy, když královský potomek – princ oslaví sedmnácté narozeniny, začíná celokrálovské šílenství – selekce. Každá dívka ať už z jakékoliv společenské kasty se chce stát královnou a zahodit tak svůj starý život pro ten nový blyštivý svět luxusu. Nastává tedy doma podávání přihlášek do této veřejné téměř reality show, ve které může být vítězkou pouze jedna. America Singer z nepříliš příznivé kasty však tou onou dívkou nechce být. Nehodlá opustit svou rodinu a muže, kterého miluje. Člověk si však nevybírá a tak America putuje do užšího výběru – do zámku.

The selection byla na mém to-read listu už opravdu dlouho a nesmírně moc mě lákala. Vždy mě totiž lákají knihy, které mají hodně negativních ohlasů a o kterých se hodně mluví. O knize se také hodně mluvilo v souvislosti s autorčiným jednáním s recenzenty, kterým se kniha nelíbila. Ale i přesto je plno čtenářů, kterým se kniha vyloženě nelíbila, a považují ji za nesmyslnou. Já jednoduše neodolala a musela si na knihu udělat vlastní názor. 

I přesto, že je námět knihy přeci jen trošku nesmyslný, tak byla kniha na můj vkus opravdu skvělá. Autorka totiž celý příběh promyslela do posledních detailů a vytvořila tak vážně úžasný a originální dystopický svět. The selection mi opravdu připadala jako mix  hunger games, big brothera a the bachelor. Jde totiž o takovou romantickou reality show, ve které celé království sleduje, jak si princ Maxon pomaličku vybírá svou budoucí manželku a královnu. Od první stránky knihy jsem se nemohla od příběhu odpoutat. Kiera Cass píše velmi poutavě a používá víceméně lehkou angličtinu, díky které jsem při čtení ani nevnímala to, že čtu v angličtině. Stránky tedy ubývaly prakticky samy a příběh se začal pěkně rozvíjet.

Líbilo se mi, že vlastně všechny dívky, které se dostaly do užšího výběru, se snažily neustále na Maxona zapůsobit a zalíbit se mu a to právě America nedělala. Snažila se s ním být pouze kamarádka a po zkončení selekce se zas vrátit domů k Aspenovi (ach, ty jména). Myslím, ale že právě to, že se America chovala takto odlišně od ostatních, ho přitahovalo ještě více, než kdyby se chovala stejně jako její „sokyně“. Právě to, že začínali jako přátele, mluvili spolu přátelé a říkali si i to, co neříkali ostatním, působilo v knize vážně super.

Když už jsem zmínila Aspena, tak musím vyjádřit svůj názor zrovna na tuhle postavu. Z počátku mi Aspen připadal jako takový klasický úžasný princ na bílém koni, jenže když přišlo na to, že by se America měla zúčastnit (což nechtěla právě kvůli němu), Aspen jí začal přemlouvat. Přeci to byla jen její životní šance. Jenže pak, když měla America odjet, jí začal vykládat, že ji nemiluje a ať skočí po své šanci. America mu to samozřejmě uvěřila a tak měl počítat se vším. On ale stále doufal, že se pak vrátí a vrhne se mu kolem krku. Haha, naivka. Když ale v televizi uvidět to, že se America a Maxon začali sbližovat, tak začal vyvádět, že jí přece hrozně miluje a nikdy nemyslel vážně to, co ji řekl atd. V té chvíli jsem vážně měla chuť Aspenovi jednu vrazit. Pevně doufám, že nakonec dá autorka Americu dohromady s Maxonem a ne s tímto blbečkem.

Maxon byl na druhou stranu naprosto úžasný. Myslím, že nešlo nijak jinak, než si ho oblíbit. Líbilo se mi, jak jednal s Americou, jak se k ní choval a i přesto, když už jí začínal mít rád, tak jí nechal tápat, ale to prostě k příběhu patřilo a dohromady působilo moc dobře. A navíc k America seděl mnohem více než zrovna nerozhodný žárlivec Aspen.

Celkově jsem se do knihy naprosto zamilovala. Zbožňovala jsem jí od začátku do konce a fandila Americe a Maxonovi. Rozhodně se jedná o knihu s velmi propracovaným a také originálním příběhem a jsem hrozně ráda, že jsem si na ní udělala svůj vlastní obrázek a spolehla se na názory čtenářů typu - knihu jsem nečetla a taky nikdy nebudu.

Pro mě, je the selection rozhodně jednou z nejlepších knih tohoto roku a klidně bych si přečetla znovu, což někdy v budoucnosti určitě udělám. Pokud se knihy bojíte nebo nevíte, jestli se do ní pustit nebo ne, tak vám říkám – je jedno, jak se rozhodnete, ale zkuste si udělat svůj vlastní názor. I kdyby se mi kniha nelíbila, byla bych ráda, že jsem na to přišla sama.

Na příští rok se chystá pokračování s názvem the elite a já už samozřejmě teď umírám touhou si knihu přečíst.

Jak možná víte, podle knihy teď připravuje seriál v hlavní roli s Aimeé Teegarden (America Singer), Ethan Peck (Princ Maxon) a William Moseley (Aspen Amberly). 

  

You Might Also Like

12 komentářů

  1. Párkrát už jsem knížku viděla a obálka mi doslova a do písmene vyrazila dech, ani jsem moc netušila, o čem kniha je, ale zaujala mě. Po tvé skvělé recenzi si na ni brousím zuby :DD

    OdpovědětVymazat
  2. Super recenze! Konečně vím, o čem je tato kniha :D. Opravdu moc mě zaujala a moc ráda bych si ji přečetla. Asi bych to ale jen tak v aj nezvládla :(. Ale rozhodně vypadá dějově velice zajímavě! :DD

    OdpovědětVymazat
  3. Jak se chovala autorka k recenzentům?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakási holka napsala opravdu negativní recenzi (myslím, že to až zbytečně přeháněla) no a autorku to vytočilo tak, že ji v komentáři začala nadávat a posílat do jistých míst.

      Vymazat
  4. Maxon byl super! :D The Selection se mi osobně jistým zvráceným způsobem líbila... dobře se četla, občas jsem teda nad Americou kroutila hlavou (když byla okolo Aspena, to hlavně - Aspen byl, jak říkáš, blbeček). Oh a na Maxona a Aspena máme opravdu stejný názor! Prosím ať skončí s Maxonem...
    Super recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda. Já nad Amerikou taky občas kroutila hlavou. :)

      Vymazat
  5. pripomína mi to tú reality show "Příjmeš mojí rúži?" 8D bolo to o tom istom ale zaujímavý námet na knihu 8)

    OdpovědětVymazat
  6. Úžasná recenze. Když jsem ji viděla na Goodreads, hned jsem si říkala, že si ji musím pečíst. Tohle to jedině potvrdilo. ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Na knihu už jsem párkrát narazila, ale vždycky jsem ji tak nějak s mávnutím ruky přešla. Tvoje recenze mě sice navnadila o poznání víc, ale nevím, pořád bych v to-read listu našla knížky, které mě lákají mnohem víc, do Selection se mi nějak nechce. Díky za tip, ale nijak aktivně ji i přes tvoje nadšení asi shánět nebudu...

    OdpovědětVymazat
  8. Tak teď jsi to zabila!! Tam bude Petr z Narnie? DOSTANU ŠOK!!
    Můj milovaný Wiiillllllllll!
    ANO ANO ANO.. ten seriál.. jo.. ta kniha!!! pardon za takový komentář, ale WILL... hustýýýýýý.. I když teď, jak má ty vlasy, tak to mu teda vůbec nesluší :/ snad ho nějak ostříhají na jeho normální střih :)
    Jinak já si tu knížku chci přečííst! Nevíš - vyjde v ČR?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli vyjde i u nás, tak to netuším, ale bylo by to super. :)

      Vymazat
  9. Nevíš kde bych si ji mohla přečíst klidně i v angličtine?

    OdpovědětVymazat