RC review: Balthazar

• Název: Balthazar
  • Série: Akademie Evernight #5
  • Autor: Claudia Gray
  • Datum vydání: 24. července 2012
  • Počet stran: 376
  • Nakladatelství: Egmont

Balthazar je zpět Sága Evernight pokračuje vzrušující novou kapitolou! Když se Balthazar rozhodne pomáhat Skye Tierneyové, lidské dívce, která kdysi navštěvovala akademii Evernight, nemá tušení, jak moc to bude nebezpečné. Psychické schopnosti, jež v sobě Skye objevila teprve nedávno, přilákají pozornost Redgravea, upíra, který před čtyřmi stoletími připravil o život Balthazara a jeho rodinu. Balthazar je odhodlán udělat všechno pro to, aby Redgravea zastavil a zároveň se mohl konečně pomstít svému vrahovi.
Již staletí se Balthazar potuloval světem bez jakéhokoliv vyššího poslání a bez toho aby se štěstí konečně obrátilo jeho směrem. Staletí sledoval své milované, jak se jejich největší sny proměňuji v realitu či jak jejich životy ukončují jeho krvežízniví nepřátelé. Na akademii Evernight se dívka, která ho zajímala ze všeho nejvíce, zamilovala do někoho jiného a tak právě teď přišla i jeho chvíle. Rozhodně se pomoci lidské dívce Sky, což se nakonec promění v neodmyslitelnou povinnost ochránit a udržet ji naživu. Dokáže si od Sky, která ho přitahuje jako ten nejsilnější magnet, udržet odstup nebo ji podlehne a vyvrátí tak to, že se nikdy nezamiluje do člověka? Jak velké nebezpečí na oba dva číhá?

První dva díly ze série Akademie Evernight jsem četla již před nějakou dobou a k dalším dílům jsem se ještě zatím nedostala, avšak její volné pokračování zaměřené na jednu z nejvýraznějších vedlejších postav Balthazara mě zaujalo prakticky ihned, co jsem knihu poprvé uviděla. Balthazar byl vždy mou nejoblíbenější postavou i přesto, že neměl tak velký prostor, tudíž jsem byla nadšená z toho, že se autorka rozhodla na tuto postavu zaměřit. Jelikož kniha volně navazuje na poslední díl Akademie Evernight – Na druhé straně, tak mi bylo jasné, že mi kniha může spoilerovat to, co se událo v předchozích dílech. Pár takových okamžiků tak bylo a já byla trochu hodně překvapená (to hlavně z jednoho faktu, který jsem se dozvěděla), ale nebylo to nic zásadního. Rozhodně kniha neprozradí úplně vše, protože se kniha přeci jen zaobírá něčím jiným, ale lhala bych, kdybych řekla, že čtenář o předchozích dílech nedozví.

Kniha Balthazar se nese v podobném stylu jako Akademie Evernight. Autorka napsala knihu s podobným schématem a plynulostí děje, takže jsem se do knihy ihned dostala a vybavila si chvíle, kdy jsem její knihy četla naposledy. Vůbec mi tedy nedělalo problém se začíst a proniknout do Claudiina upírského světa. Oproti jiným knihám se může zdát, že upírský svět, který autorka vytvořila, je poměrně jednoduší a ne zas tak propracovaný, ale na druhou stranu, když je to v knize dobře zakomponované a působí to lehce, svěže a uvěřitelně, jsem spokojená. Autorčiny knihy mám všeobecně velmi ráda a jsem velmi ráda, že se nerozhodla se psaním knih z tohoto prostředí přestat. Navíc změna, kterou s touto knihou učinila, byla skvělá. Sice jsem nečetla všechny evernight knihy, ale přesto si myslím, že změna hlavních postav a příběhu byla na místě.

Příběh, i když se může zdát neoriginální a předpovídatelný, byl dle mého názoru velmi povedený a čtivý. Neměla jsem jediný problém se začíst do knihy, uvěřit ději a zamilovat si postavy. Jednoduše jsem knihou tak lehounce proplouvala, až mě to překvapilo. Jak jsem psala před pár větami, děj není zrovna nejoriginálnější – upíři se snaží dostat lidskou dívku, protože je něčím výjimečná a pak se objeví její ochránce, který se do ní zamiluje – ale musím uznat, že tohle z pera Claudie Gray bylo vážně něco úžasného a pokud máte romantickou dušičku jako já, budete příběh milovat.

A budete milovat nejen příběh, ale i hlavní postavy Balthazara a Sky. Kniha je totiž psaná z pohledu obou dvou, takže už nebudete tápat, co si asi ten druhý myslí, ale budete to vědět. Prakticky u celé knihy jsem se uculovala. To dělám poslední dobou často, ale u téhle obzvlášť. U Sky a Balthazara jsem měla od prvního momentu jasno – tihle dva prostě patří dohromady. Pečlivě jsem četla každou scénu, ve které se spolu objevovali a strávila tak nad knihou jeden celý den. Bylo skvělé vidět Balthazara i z jiné stránky, než z jaké jsme ho znaly v Akademii Evernight. Co bylo ale naprosto skvělé, bylo Balthazarovo vydávání za učitele dějepisu. Bože, to bylo dokonalé. Často jsem se musela smát a culit. Jestli takovýhle učitel existuje, dostaňte ho do mojí školy.

Příběh se skvěle vyvíjel. Bylo v něm plno překvapivých, emociálních momentů a zvratů, které z knihy dělaly ještě lepší knihu a které donutí své čtenáře nepustit knihu z ruky. Hezky se mísilo napětí a nebezpečí s romantikou. Já osobně jsem byla nesmírně zvědavá, jak to všechno nakonec skončí a jak se s tím autorka vypořádá. No, vypořádala se s tím velmi dobře. Jsem stále ohromena. V knize se dokonce objevilo i pár starých známých postav jako Bianca a Lucas.

Kniha Balthazar přečkala má očekávání a zpříjemnila mi tak jeden celý den, kdy jsem ležela doma s horečkou, kašlem a rýmou. Díky knize jsem se cítila vážně dobře a naprosto jsem si jí užila. Bylo to zajisté jedna z nejlepších knih, které jsem zatím letos četla. To jsem ani původně neočekávala, že by se mi kniha mohla až tak líbil, ale podívejte. Opravdu mě to překvapilo.

Z goodreads ani z autorčiných oficiálních stránek nedokážu vyčíst, jestli plánuje pokračování, ale před malou chvilkou jsem jí zaslala email, takže doufám, že se to brzo dozvím. Samozřejmě vás budu ihned informovat.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Egmont.