RC review: Horečka

• Název: Horečka
  • Série: Zahrada nesmrtelnosti #2
  • Autor: Lauren DeStefano
  • Datum vydání: Září 2012
  • Počet stran: 352
  • Nakladatelství: Fortuna Libri

Pokračování mrazivého románu Past - Rein je opět v akci. Po útěku ze sídla se dostane do zajetí ke kuplířce, avšak odhalí její úmysly a začne opět vzdorovat. Jak dopadne strastiplná cesta k Rowanovi? Vaughn je rozhodnutý přivést Rein zpět do sídla za každou cenu. Tentokrát jde Rein o všechno.

Horečka představuje druhé pokračování světoznámé a ojedinělé dystopické série, která svým opravdu zvláštním a originálním příběhem sice ne každého zaujme, ale pokud se již tak stane, své čtenáře mrknutím oka pohltí. I já jsem na samotném počátku měla dost pochybností o sérii, jelikož mi zkrátka děj neseděl a nedokázala jsem si ho dostatečně představit, ale nemohla jsem soudit jen podle toho, jak mi to připadá bez toho, abych si knihu přečetla. Navíc jsem sérii vídávala na prakticky všech zahraničních blozích a později i na českých blozích, takže mi něco našeptávalo, že když je série až tak oblíbené jak v zámoří tak i u nás, něco by na ní mohlo být. A také, že bylo.

Všeobecně nemám moc ráda, když nedočtu rozečtenou sérii, takže předpokládám, že i kdyby se zase tak první díl nelíbil, asi bych se do Horečky vrhla tak i tak. Naštěstí jsem knihu nemusela číst jen z vlastního vnitřního donucení, ale hlavně proto, že jsem byla nadmíru zvědavá, do čeho se autorka pustí dále a jaký zajímavý a určitě napjatý příběh si pro hlavní hrdinku a ostatní postavy připraví, co jim postaví do cesty a jaké všechny překážky budou muset zdolat. A že jich bylo dost. Kniha s sebou přináší opravdu silnou atmosféru světa, který si jen málo z nás dokáže představit a jehož krutostí není nikdy dost.

Velkým rozdílem oproti předešlé knize je fakt, že se příběh rozrůstá, co se týče prostředí a míst, na kterých se děj odehrává. Rein už není pouze zavřená v Lindenově domě s ostatními manželkami vzpomínajíc na svého bratra a život, který vedle předtím, než ji unesli, ale konečně uskutečňuje svůj plán. Velké většině knih takováto velká změna pomůže a Horečce to pomohlo. Děj se krásně rozvil, dostal plno nových rozměrů a nabyl tolika barev. Je velmi rozdíl mezi knihou, která se celá odehrává v domě a mezi knihou, která popisuje útěk a hledání jedné specifické osoby.

Již od prvního řádku jsem se setkala s větší akčností knihy, než které byla v předešlé knize a jen tento fakt mi dokázal vykouzlit úsměv na obličeji. Nejsem moc fanda sérii, jejíž knihy jsou na jedno brdo a jejichž děj se prakticky nevyvíjí. Někdy to potřebuje změnu, takže za tohle má kniha u mě obrovské. Abych řekla pravdu, tak i když se do knihy pouštěla s patřičným nadšením, nečekala jsem, že bych byla i tentokrát nadšená. No a světe div se, jsem. Neustále se objevovalo něco nového, co mě opravdu nadchlo.

Jediný rušivý element, který jsem postřehla, bylo to, jak se místy Gabriel choval a jak se k Rein choval. Objevilo se více chvilek, kdy mi doslova lezl krkem, i když je to má nejoblíbenější postava. Určitě to prostě k příběhu patřilo a mělo to svůj důvod, jen na mne zrovna toto nepůsobilo nejlépe. Bylo to otravné. Popravdě řečeno, jsem i čekala mezi Gabrielem a Rein něco víc. Něco, čím by na mě působili více jako pár. I když na druhou stranu v kontextu s motivem příběhu pojem zamilovaný pár nezní nejlépe a je to spíše ojedinělé označení ve světě, kde se dívky unášejí. Ale i přesto se mi zdálo, že se vůči sobě chovali tak trochu chladněji a málokdy jsem viděla chvilku, kdyby se v pravém slova smyslu sbližovali. V souvislosti s tímto jsem velmi zvědavá, jak se tento vztah vyvine v následujícím pokračování.

Nechce se mi říkat, že jsem konec knihy doslova čekala, ale i když by čtenář typoval, že se sérii již pomalu požene do happyendingu, v tomto případě se tak neděje a já to tak víceméně předpokládala. Jednoduše jsem si nedokázala takový happyending představit. To mi vůbec s vývoji sérii nesedělo, a i když to autorka neustále pěkně zamotává, tak pevně věřím, že zakončení bude famózní.

Horečku a vlastně celou sérii bych s jistotou doporučila všem, kteří tento styl knih mají rádi. Asi to opakuji u každé knihy, která se mi zalíbí, ale tahle doslova a do písmene nabízí prakticky vše. Buď si příběh zamilujete, nebo ne. Já pevně doufám, že si jí zamilujete.

Za knihu velmi děkuji nakladatelství Fortuna Libri.