Recenze: Božský bastard

Série: Božský bastard #1
Autor: Christina Lauren
Datum vydání: Červen 2013
Počet stran: 303
Nakladatelství: Jota
Ambiciózní praktikantka. Perfekcionistický šéf. A pořádná spousta šikany.

Chloe Millsová, zatraceně chytrá a pracovitá studentka obchodní administrativy, má jediný problém: svého šéfa, Bennetta Ryana. Je náročný, neomalený, bezohledný – a naprosto neodolatelný. Božský bastard.

Bennett se vrátil z Francie do Chicaga, aby zaujal významný post v obrovském rodinném podniku. Vůbec nečekal, že ta asistentka, která mu v zahraničí na dálku pomáhala, je nádherné, nevinně provokativní – naprosto nesnesitelné – stvoření, se kterým se teď bude muset vídat každý den. Navzdory drbům nikdy nebyl příznivce románků na pracovišti. Jenže Chloe pro něj představuje takové pokušení, že je ochotný pravidla ohnout – nebo je rovnou poslat k čertu –, pokud to znamená, že bude jeho. Kdykoli a kdekoli.

Když ovšem jejich vzájemná touha dostoupí zlomového bodu, budou se muset Bennett a Chloe rozhodnout, co všechno jsou ochotni obětovat, aby jeden druhého získali.

Pro ambiciózní Chloe Millsovou je kariéra důležitá. Celý svůj život dřela, aby to někam dotáhla. Avšak ve všem se najde nějaký ten háček. Tím háčkem v Chloině práci je její nový šéf Bennet Ryan. Ne, že by jí neměl v oblibě, on jí přímo nesnáší a dává to patřičně najevo. Chloe je snad jedinou zaměstnankyní, na které si vše vybíjí. Jenže Chloe se jen tak lehce nevzdává. Je ochotna bojovat až do konce a ukázat Bennetovi, že jeho ironické a sarkastické poznámky pro ni nic neznamenají. Sama by však nečekala, že se z jejího šéfa stane někdo, s kým si v práci začne románek. Budou si od sebe stále až na výjimky držet řádný odstup, nebo popravdě přiznají, že jim na tom druhém záleží?

Nevím, proč já se vždy nechám přemluvit k něčemu, co pak ani pořádně nemám ráda. Božský Bastard se mi na první pohled líbil .... svou obálkou. Z obsahu jsem nijak nadšená nebyla, protože mi to přišlo na jedno brdo jako Fifty Shades. A popravdě, který erotický román není na jedno brdo? Pak jsem ale narazila na několik pozitivních recenzí, podle kterých byla kniha jednoduše úžasná. No, to stačilo k tomu, abych se zvedla a šla si knihu koupit. Bylo mi jasné, že knihu milovat nebudu, ale tak trochu jsem byla přeci jen zvědavá.

Zatím jsem neměla možnost si přečíst více než dva erotické romány, ale to, co se mi na nich nelíbí, je styl psaní a slovní zásoba. Když opět zmíním profláknuté Fifty Shades, tak na nich mi nejvíce lezlo na nervy to, že autorka všechny podobné scény popisovala stejně a stále stejnými slovy. Dokázala bych najít mnoho slov či slovních spojení, která se v knize objevila snad stokrát. To, že hlavním dějem těchto knih je sex, mi nevadí. Vadí mi to, jaký jazyk a slova pro příběh autorky volí.

Ani Božský bastard nijak neoplývá obrovskou slovní zásobou. Na druhou stranu ve srovnání s Fifty shades to bylo mistrovské dílo. Nebylo to totiž jen a jen o sexu. Kniha měla zajímavý, reálný a nadějný příběh. Opravdu se neustále něco dělo a dále vyvíjelo. Bylo tak pro mne mnohem příjemnější dozvědět se práci, rodině a o ostatních věcech hlavních postav. Jsem stokrát pro příběh mající různé vedlejší dějové linie a postavy, než příběh, jehož náplní jsou dvě postavy a sex, sex, sex, sex.

I když mi egoistický a sebevědomý Bennet a až přehnaně ambiciózní Chloe k srdci nepřirostli, ráda jsem sledovala, jakým směrem se jejích vztah, který se vztahem nedá zrovna nazvat, odvíjí. Byla jsem však potěšena, když to vše došlo k bodu, kdy i samotný Bennet uvědomil, že mi na Chloe záleží. Bylo tak cítit, že autorka knihu nepsala jako robot, ale že do ní vložila trochu života a reálnosti.

Z celé knihy mne bavily jen malé části. Například krásný vztah Chloe s Bennetovým otcem, který jí měl moc rád. Téměř jako vlastní dceru. Dále pak momenty mezi Chloe a Bennetem v hotelovém pokoji, kde byl téměř jiným člověkem a poté samotný konec. Vlastně všechny scény, kdy se Bennet choval jako normální chlap a ne jako totální blbec.

Božský bastard není špatnou knihou. Je to však další z řad knih, které musí čtenáři sednout do sebemenšího detailu. I když se mi líbil příběh, postavy a použitý jazyk mě nedokázal přesvědčit. Pokud dokážete erotické romány překousnout, zkuste to. Třeba právě Božský bastard bude tou onou knihou, která vás dostane.